[ Pobierz całość w formacie PDF ]

urządzenie do chłodzenia płyt na okres kolejnych 18 godzin.
Jeżeli urządzenie do chłodzenia płyt jest wyposażone w maszynę pracującą cyklicznie, to łączny czas pracy
tego urządzenia powinien wynosić 24 godziny. W nowych środkach transportu natychmiast po wyłączeniu
urządzenia chłodniczego należy włączyć w nadwoziu urządzenie ogrzewcze o wydajności cieplnej równej 35%
ciepła wymienianego poprzez ściany w stałych warunkach, gdy osiągnięta została temperatura przewidziana dla
danej klasy środka transportu. Podczas badania nie należy dokonywać żadnego powtórnego zamrażania roztworu.
35. Zrednia temperatura zewnętrzna i średnia temperatura wewnętrzna nadwozia powinny być mierzone nie
rzadziej niż co 30 minut.
36. Badanie należy kontynuować w ciągu 12 godzin od chwili, gdy średnia temperatura wnętrza nadwozia
osiÄ…gnęła dolnÄ… granicÄ™ ustalonÄ… dla danej klasy Å›rodka transportu (A = +7°C, B = -10°C, C = -20°C), a jeżeli chodzi
o środki transportu z nieodejmowalnymi płytami eutektycznymi - po wyłączeniu urządzenia chłodniczego. Badanie
należy uznać za zadowalające, jeżeli podczas tych 12 godzin średnia temperatura wnętrza nadwozia nie przekroczy
tej dolnej granicy.
Zrodki transportu - chłodnie
37. Badanie należy przeprowadzać w warunkach podanych w punktach 32 i 33 niniejszego dodatku.
38. Gdy Å›rednia temperatura wnÄ™trza nadwozia osiÄ…gnie temperaturÄ™ zewnÄ™trznÄ… (+30°C), należy zamknąć
drzwi, włazy i wszystkie otwory oraz uruchomić urządzenie chłodnicze, a także urządzenia do wewnętrznej
wentylacji (jeśli takie istnieją) na maksymalną wydajność. Ponadto w nadwoziu nowych środków transportu
powinno być uruchomione urządzenie ogrzewcze o wydajności cieplnej równej 35% ciepła wymienianego poprzez
ściany w stałych warunkach, gdy osiągnięta została temperatura przewidziana dla danej klasy środków transportu.
39. Zrednia temperatura zewnętrzna i średnia temperatura wewnętrzna nadwozia powinny być mierzone nie
rzadziej niż co 30 minut.
40. Badanie należy kontynuować w ciągu 12 godzin od chwili, gdy temperatura wnętrza nadwozia osiągnęła:
 dolnÄ… granicÄ™ ustalonÄ… dla danej klasy Å›rodka transportu, jeżeli chodzi o klasy A, B lub C (A = 0°C, B = -
10°C, C = -20°C), lub
 co najmniej górną granicę ustaloną dla danej klasy środka transportu, jeżeli chodzi o klasy D, E lub F (D
= +2°C, E = -10°C, F = -20°C).
Badanie należy uznać za zadowalające, jeżeli urządzenie chłodnicze może zapewnić utrzymanie w ciągu tych
12 godzin przewidzianych warunków temperatury, przy czym okresów automatycznego rozmrażania czynnika
chłodzącego nie bierze się pod uwagę.
41. Jeżeli urządzenie chłodnicze z całym wyposażeniem przeszło oddzielne badanie w celu określenia jego
użytecznej wydajności chłodniczej w przewidzianych wymaganych temperaturach i uzyskało ocenę właściwej
władzy, to środek transportu może być uznany za środek transportu - chłodnię bez przeprowadzania jakichkolwiek
badań skuteczności, gdy wydajność urządzenia pomnożona przez współczynnik 1,75 jest wyższa od strat ciepła w
stałych warunkach poprzez ściany nadwozia w odniesieniu do rozpatrywanej klasy środków transportu. Postanowień
tych nie stosuje się jednak do środków transportu służących jako wzorzec, o których mowa w punkcie 2 dodatku 1
do niniejszego załącznika.
42. Jeżeli maszynę chłodniczą zamienia się na maszynę innego typu, to właściwa władza może:
a) żądać, aby środek transportu został poddany pomiarom i kontroli przewidzianym w punktach 37-40, lub
b) upewnić się, że użyteczna wydajność chłodnicza nowej maszyny w temperaturze przewidzianej dla danej
klasy środka transportu jest równa lub wyższa od użytecznej wydajności chłodniczej maszyny zamienionej,
lub
c) upewnić się, że użyteczna wydajność chłodnicza nowej maszyny odpowiada postanowieniom punktu 41.
Ogrzewane środki transportu
43. Próżny środek transportu powinien być umieszczony w komorze izotermicznej, w której utrzymywana jest
jednakowa średnia temperatura na możliwie najniższym poziomie. Powietrze w komorze wprowadza się w ruch, jak
podano w punkcie 9 niniejszego dodatku.
44. Przyrządy do pomiaru temperatury, zabezpieczone przed promieniowaniem, powinny być umieszczone
wewnątrz i na zewnątrz nadwozia w miejscach podanych w punktach 3 i 4 niniejszego dodatku. [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cukierek.xlx.pl