[ Pobierz całość w formacie PDF ]

ma żadnego sensu. Pracował nad tym obrazem całe miesiące. Ty zatrzymasz się, by popatrzeć na
krzesło przez chwilę, a on miesiącami nad tym pracował - ponieważ widział to krzesło. Krzesło
ma własnego ducha, własną historię, niedole i szczęście. %7łyje, jest żywe. Ma własne
doświadczenia i wspomnienia. Wszystko to widać w obrazie Cezannea. A czy ty patrzysz na
swoje krzesło? Nikt tego nie robi, nikt tego nie czuje. Ze wszystkim można to robić. Ta technika
jest po to, by uczynić twe oczy świeżymi, tak świeże, żywe, promieniejące, że mogą wejść do
twego wnętrza, a ty możesz przyjrzeć się swojej wewnętrznej jazni. Patrz tak, jakby to był
pierwszy raz... Rób wszystko, by widzieć wszystko tak, jakby to był pierwszy raz. Kiedyś, nagle,
zaskoczy cię to, jaki piękny świat przegapiałeś. Nagle bądz uważny i popatrz na swoją żonę tak,
jakby to był pierwszy raz. Nie zdziw się, gdy poczujesz tę samą miłość co za pierwszym razem,
tę samą wzbierającą energię, to samo przyciąganie, w całej jego sile. Ale popatrz tak, jakby to
było pierwsze spojrzenie na piękną osobę lub zwyczajny przedmiot. Co się stanie? Odzyskasz
wzrok. Jesteś ślepy. Teraz, taki jaki jesteś, jesteś ślepy. I ta ślepota jest bardziej tragiczna niż
ślepota fizyczna, ponieważ masz oczami, a jednak nie umiesz nimi patrzeć.
Jezus wiele razy mówił:  Macie oczy, a nie widzicie. Macie uszy, a nie słyszycie." Tak, jakby
mówił do ludzi ślepych albo głuchych. Stale to powtarzał. Dlaczego? Nadzorował jakiś instytut
dla niewidomych? Stale powtarzał:  Masz oczy, patrz." Musiał mówić do zwyczajnych ludzi,
widzących. Ale skąd to naleganie:  Masz oczy, patrz więc"? Jezus mówi o tych oczach, jakie
możesz mieć dzięki tej właśnie technice.
Patrz na wszystko tak, jakby to był pierwszy raz. Niech to będzie twoje nastawienie przez cały
czas. Dotykaj wszystkiego tak, jakby to był pierwszy raz. Co się stanie? Jeżeli zdołasz tego
dokonać, uwolnisz się od swojej przeszłości. To brzemię, głębiny, brudy, wszelkie
nagromadzone przeżycia - uwolnisz się od tego wszystkiego.
W każdej chwili odchodz od przeszłości. Nie pozwól, aby przeszłość weszła do twego wnętrza;
nie noś jej z sobą, zostaw ją. Patrz na wszystko tak, jakby to był pierwszy raz. Jest to wspaniała
technika, która może pomóc ci uwolnić się od przeszłości. Jesteś wówczas cały czas w
terazniejszości, i stopniowo nawiązujesz tę więz z terazniejszością. Wszystko będzie nowe.
Zrozumiesz stwierdzenie Heraklita, który powiedział, że nie można dwa razy wejść do tej samej
rzeki.
Nie można dwa razy widzieć tego samego człowieka, gdyż nic nie jest statyczne. Wszystko jest
jak rzeka, płynie, w ciągłym ruchu. Kiedy będziesz wolny od przeszłości i spojrzysz, zobaczysz
terazniejszość, wejdziesz w egzystencje. To wejście będzie dwojakie: wejdziesz we wszystko co
jest, w ducha, a zarazem wejdziesz do swojej jazni, gdyż terazniejszość prowadzi i tam.
Wszystkie medytacje w taki czy inny sposób starają się sprowadzić cię do życia w
terazniejszości. Ta technika jest jedną z najpiękniejszych - i jest łatwa. Możesz spróbować ją
robić, nie ma w niej żadnych zagrożeń.
Gdy patrzysz ze świeżością, nawet idąc tą samą ulicą kolejny raz, jest to nowa ulica. Spotykając
tego samego przyjaciela, patrz na niego jakby był ci nieznany. Patrz na swą żonę tak, jak
patrzyłeś na nią pierwszy raz, gdy jej nie znałeś Czy naprawdę możesz powiedzieć, że ją znasz?
%7łyjesz ze swoją żoną dwadzieścia, trzydzieści, może czterdzieści lat, ale czy możesz powiedzieć,
że ją znasz? Nadal jest ci nieznana, jesteście dwojgiem nieznajomych ludzi, którzy żyją razem.
Znacie swoje zewnętrzne nawyki, zewnętrzne reakcje, ale wewnętrzne centrum istnienia
pozostaje nieznane, nietknięte.
Patrz na świeżo, jak za pierwszym razem, a zobaczysz tę samą nieznana ci osobę. Nic, nic, nigdy
się nie starzeje, wszystko jest nowe. Da to świeżość twojemu spojrzeniu, twoje oczy staną się
niewinne. Te niewinne oczy potrafią patrzeć. Te niewinne oczy potrafią wejść do świata
wewnętrznego.
Ajna jest szóstą czakrą. Słowo  ajna" oznacza ład, porządek. Wraz z szóstą czakrą dostępujesz
pewnego uporządkowania, wcześniej jest to niemożliwe. Wraz z szóstą czakrą stajesz się
mistrzem - nie wcześniej. Wcześniej byłeś niewolnikiem. Gdy dostąpisz szóstej czakry,
cokolwiek powiesz, stanie się tak. cokolwiek zapragniesz, nastąpi to. Wolę otrzymujesz dopiero
dostępu-jac szóstej czakry, nie wcześniej. Wcześniej wola nie istnieje.
Jest w tym jednak pewien paradoks. Otóż wraz z czwartą czakrą znika ego. Z piątą czakrą znikają
wszelkie nieczystości, dopiero potem masz wolę. po to. byś nie mógł swą wolą wyrządzać
krzywdy. Właściwie nie jest to już twoja wola, to Boska wola, gdyż ego znikło w czwartej
czakrze, zaś wszelkie nieczystości w piątej. Jesteś teraz najczystszym istnieniem, kanałem, narzę-
dziem, posłańcem. Masz teraz wolę, ponieważ ciebie nie ma - teraz Boska wola jest twoją wolą.
Bardzo rzadko człowiek dostępuje szóstej czakry, dlatego że na swój sposób jest to ostatnia
czakrą. W tym świecie jest ona ostatnia. Za nią jest jeszcze siódma, ale wtedy wkraczasz w [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cukierek.xlx.pl